Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är bara lite nyfiken på hur andra gör. I vilka situationer använder ni hjälm och väst? Och hur motiverar ni det? Jag kan ju börja...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 138
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Tjo, Jag är en kille på 18 vårar, går ut gymnasiet till sommaren och har funderat mycket på vad jag vill göra efter. Min tanke är att ta...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Grazing
·
Anläggning Jag har köpt en värmebalja till vattnet, installerar själv, fixar skarvsladdar och rör att lägga kabeln i. Vad tycker ni är rimligt att...
2
Svar
38
· Visningar
6 284
Senast: Miiikaela_
·
Ekonomi & Juridik Eftersom det är i ropet nu att prata om svarta pengar, orimligt låga löner, ingen följer avtal och slav-jobb inom hästnäringen så tänkte...
2
Svar
31
· Visningar
2 957
Senast: Kirie
·
Gnägg Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15! Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 882
Senast: Mirre
·
Gnägg Ja, vad minns ni från ridskoletiden? Någon speciell utrustning? Att många hästar kanske kom från samma ställe? Något annat? :D Eftersom...
2
Svar
37
· Visningar
4 428
Senast: Piraja
·
Gnägg Hjälp! Började tänka på ett hästspel jag spelade online när jag var yngre och jag kan verkligen inte komma på vad det hette!! :arghh...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Tokyo
·
Hästmänniskan jag behöver lite råd. Jag har en häst jag har haft på foder i nästan två år, men för ca ett hal år sedan va jag tvungen att lämna...
Svar
16
· Visningar
1 691
Senast: Hyacinth
·
Hästmänniskan Jag funderar över varför det är så många som väljer att sälja sin/sina gamla hästar istället för avlivning när man inte kan ha eller...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 613
Senast: Cornelia
·
Gnägg Jag ska börja rida där :bump: Så pepp, inte ridit på ridskola på massor av år. Häromdan inhandlades en ny hjälm och en säkerhetsväst...
Svar
6
· Visningar
2 580
Anläggning Nu är jag leds på hur vår backe upp till ridhuset ser ut och blir så fort det varit regn eller frusit på. :( Vid regn är det absolut...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: spinxx
·
Gnägg Seriöst? Jag tycker detta är tragiskt att de ska "vika ut sig" för att ändra andras körvanor. Nä, jag är inte övertygad om att det är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 012
Senast: caballus
·
Gnägg Har just köpt en rambo täcke (original) den passade bra på hästen, men den har s.k stålringar på insidan: på manken och halsen...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: caballus
·
Ekonomi & Juridik Kommer snart att sätta ut mitt fina sto på annons men jag har aldrig sålt häst innan. Är det någon som har goda praktiska råd? - Är det...
Svar
13
· Visningar
1 672
Senast: Lupino
·
Hästmänniskan Jag undrar om det finns någon form av lagstiftning som reglerar hur man ska utfodra hästar? T ex hur lång tid som får gå mellan...
Svar
14
· Visningar
3 115
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Har slitit av båda korsbanden och blivit opererad i vänster knä. Kan man nånsin sitta upp på en häst från marken igen efter det?
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Mauen
·
Anläggning Kan man så in en hage som redan innehåller gräs? Eller måste man vända allt först? Gräset som växer i hagen nu verkar inte vara varken...
Svar
10
· Visningar
2 342
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Jag har satt ut en av mina ponnys på annons och har sån ångest! Jag är i läget att jag inte måste sälja, vilket nästan gör det hela ännu...
Svar
7
· Visningar
1 393
Senast: kolblakkur
·
Anläggning Hej! Vi planerar att bygga hus med tillhörande stall/garage om ca 2år och sitter nu och planerar planlösningar. Jag har en bild på...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: lytesout95
·
Anläggning Just nu har vi hästar, men vi kommer inom 1-2 år att skaffa får också och planen är att dessa ska växelbeta med hästarna. Men därför...
Svar
15
· Visningar
6 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp