Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag ska låna ut en häst på foder. Som sällskap/mkt lätt promenadridning. Jag kommer stå på försäkringen. Den kostar knappt 200 kr per...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ny på forumet så vet inte om jag lägger in detta på rätt ställe, men om inte så får admin flytta :) Jag sitter nu med mitt livs...
2
Svar
31
· Visningar
3 730
Hästmänniskan Bor och har hästen på en gård där det också finns en verksamhet som emellanåt har öppet hus och visar hur man tillverkar en produkt. De...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 616
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Nu är det dags för min unghäst att ridas in. Jag har tidigare kontaktat en utbildad person som arbetar med att rida in hästar, och vi...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: mj87
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 167
Senast: Trissa
·
Gnägg Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt...
Svar
5
· Visningar
3 405
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Är bara nyfiken, och nej, min häst fyller inte 15 år 2016. Vad jag hört så försvinner alla försäkringar det kalenderåret hästen fyller...
Svar
15
· Visningar
1 679
Anläggning Hej! Vi kommer, inom en snar framtid, att renovera vår gamla ladugård till ett kallstall och jag har fortfarande en del frågetecken...
Svar
0
· Visningar
1 028
Senast: kippskodd
·
Gnägg Köpte för två år sedan en äldre tävlings häst som skulle bli som en omstart efter en tuff period då jag var tvungen att ta bort en häst...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Marty
·
Gnägg Beställde nytt täcke med brodyr och, tack och lov, det passade!
Svar
0
· Visningar
223
Senast: BaBoo86
·
Hästmänniskan Vad skulle ni själva uppskatta i present om ni hade en medryttare? :) Jag tänkte på det idag då det pratades julklappar (redan, jag...
2
Svar
31
· Visningar
5 307
Hästmänniskan Är det nån som gjort det? Var det bökigt? Går det ens? Världseliten verkar byta på var och varannan häst. Tänkte väl närmast på Fendi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 787
Senast: clovergirl
·
Anläggning Hej! Jag har ett litet eget stall hemma med 2 1/2 box alltså 1/2 är en ponnybox med plats upp till stor C-ponny. Jag har funderingar på...
Svar
15
· Visningar
1 692
Senast: Miljon
·
Hästmänniskan Fel prefix kanske, men hittar inte något jag tycker passar? :confused: Skulle du föredra att köpa häst privat av en för dig helt okänd...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 577
Senast: Plantan
·
Hästmänniskan Hur gör ni med hästarna vid kraftig blåst? Just nu blåser det kraftigt här hemma och hårdare vindbyar utlovas mot eftermiddagen och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 046
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Eller: Hur blev det såhär? Vi hästägare gör verkligen allt för våra pälsklingar. Vi analyserar hästens mat och beräknar foderstater in...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 404
Senast: Lavinia
·
Gnägg Har länge varit sugen på att åka till Skottland och Edingburg/aberdeen, och nu så vill jag få tummen ur och spara ihop till en resa till...
Svar
16
· Visningar
3 825
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag behöver bukes samlade kunskaper kring att hålla stallmöte. Har haft ett litet stall i många år med mina bästa vänner som...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 035
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Jag har verkligen världens bästa medryttare! Hästen (som kan vara väldigt selektiv med folk), trivs jättebra med henne, och hon ställer...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Väldigt vad jag sprutar ur mig trådstarter ikväll då :angel: Men i alla fall. Största och minsta häst du ridit, hur stora är de? Och nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 538
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp