Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg hjääääälp..... typ 2004-2005 beställde jag en handmålad boxskylt... Svart (typ lackfärg) på spånskiva, med silvertext (kringelkrok)...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: Messy
·
Gnägg Hur fungerar det i praktiken? Alltså jag vill verkligen inte kritisera initiativtagarna men vad händer om man samlat ihop massa pengar...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 094
Anläggning Hjälp, tips, idéer ang fuktproblem, tack tack! Nu när det är skitväder är hela stallet blött! Det är kallstall, gammal ladugård med...
Svar
19
· Visningar
3 266
Senast: Texaz
·
Gnägg Vi (ägaren och vi medryttare) funderar på hur vi ska göra för att undvika att vattnet fryser i hagen. Jag har sett bilder lite varstans...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: ameo
·
Anläggning har försökt googla, men hittar inget; får man ha en lösdrift utan tillgång till stall? Skulle vilja köpa ett fritidshus med mycket mark...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: ameo
·
Gnägg Jag kollar SIHS och då är det ju svårt att missa Bertram Allen med sin Quiet Easy. Enligt mig borde Quiet uttalas som engelskans...
Svar
10
· Visningar
1 830
Senast: Kjerulfia
·
Anläggning Jag hatar lera så nu funderar vi på att hårdgöra vissa delar av hagarna och framförallt på lösdriften. Hur har ni gjort och vad kostade...
Svar
19
· Visningar
6 275
Senast: Narcissa
·
Ekonomi & Juridik Har mina hästar i A1 med 120.000:- i veterinärvårdsersättning. Funderar på att sänka det till 60.000:- De är av en mycket sund ras. Det...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 206
Ekonomi & Juridik Bytte i höstas från spånpellets till torv för att pelletsen var så fruktansvärt dammig, fast jag nästan "vattnade sönder" den...
2
Svar
27
· Visningar
3 304
Senast: Bliss
·
Hästmänniskan Hej allihoop:) Nu är det så att jag äntligen hittat hästen med H och detta blir min första alldeles egna höst*lyckan, kan ni tänka...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: rebus
·
Gnägg Gillar Pållar som ser lite kul ut, hittade nyss på en stor "hästsäljarsida" en lettisk valack, fux, som såg ut att ha pepprats över...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Plantan
·
Anläggning Jag blir galen snart tror jag! Vi har aldrig haft problem med detta förut, men i somras började det - det är nå jäkla fåglar som kommit...
Svar
4
· Visningar
1 840
Senast: Ms_Antrop
·
Hästmänniskan Hej! Har nu under det senaste året haft mycket ont i min rygg efter jag ridit. Dock rider jag på kvällar etterskolan så kan vara för att...
Svar
7
· Visningar
5 233
Senast: AliiceeZ
·
Hästmänniskan Om man som privatperson får exempelvis sin sadel stulen ur ett låst utrymme i stallet och stallet tillhör någon annan (dvs inte är i...
2
Svar
23
· Visningar
8 250
Senast: Estivuz
·
Hästmänniskan Jag förstår att en del av det här beror på min depression, och en del beror säkert på att det just nu är den tristaste årstiden av alla...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: kossankaj
·
Hästmänniskan Vet ej om denna ligger rätt? Ponera att jag köper en häst. Jag betalar inte hela hästen utan har någon form av avbetalning. Under...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: Mitzanna
·
Hästmänniskan Jag kollar här i forumet om det finns någon som har lite info om hur det ser ut inom hovslagarvärlden idag. Jag frågar å min sambos...
Svar
18
· Visningar
4 944
Senast: Pudlan
·
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Theuesus
·
Anläggning hej! Vi ska göra ordning en skogshage till nästa vinter. Mina hästar har alltid gått i skogshage framtill för fyra år sedan men när vi...
Svar
10
· Visningar
1 822
Senast: Silkisif
·
Ekonomi & Juridik Jag ska låna ut en häst på foder. Som sällskap/mkt lätt promenadridning. Jag kommer stå på försäkringen. Den kostar knappt 200 kr per...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp