Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan finns det något man kan göra åt det? Förutom att bygga trästaket då? Vilket det får bli till våren när tjälen gått ur jorden. Men hur...
Svar
16
· Visningar
2 858
Senast: hoppeloppe
·
Gnägg En av våra hästar är en väldigt röd flaxfux/linfux. Ni som har denna färgen på häst, vilken färg på utrustningen tycker ni hästen passar...
Svar
13
· Visningar
3 843
Ekonomi & Juridik Pja, högen av förbrukade hästskor efter alla hästar har bara växt på hög sista 4 åren:angel: ;), så nu undrar jag nyfiket vart ni gör av...
2
Svar
34
· Visningar
22 249
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan HEJ. Min pappa och jag diskuterade hur vida han kan dra en häst i enkel släp. Han har A,B,C-kort. Jag är enormt förvirrad av...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 206
Senast: spinxx
·
Ekonomi & Juridik Hästen utlovades av säljaren vara helt okompliserad i all hantering och ridning. Köparen tog hem hästen på prov en månad, hästen...
Svar
11
· Visningar
2 051
Senast: tara
·
Gnägg ... in på hästmarknad.hästnet.se :arghh: Vad är det för fel? Nu är hela nyårsafton förstörd! :D
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Plantan
·
Hästmänniskan Jag undrar vilka hästraser som är kända för att ha hög mankhöjd? Förutom olika Kallblod. Tips till framtida hästköp! :) Undrar också om...
2
Svar
28
· Visningar
4 221
Senast: lizan
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 775
Senast: Maoam
·
Anläggning Sällar mig till mängden av stallväljartrådar. Det bara snurrar i huvudet, jag behöver hjälp att bolla! Köpte häst i höstas och inser...
Svar
17
· Visningar
1 564
Senast: mackan
·
Anläggning i stället för att kapa en annan tråd undrar jag hur rutinerna ser ut för era hästar som står uppstallade på anläggningar (där man kanske...
2
Svar
20
· Visningar
2 268
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite hjälp. Vi har dränerat en av vinterhagarna. Lagt duk, sten, grus, sand. Ja allt är gjort. Då leran har tagit över...
Svar
7
· Visningar
1 120
Ekonomi & Juridik Ni som står i något form av kollektivstall, hur gör ni med stallpass i ert stall? Jag har, tyvärr, haft oturen att stå i några...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 517
Senast: EmmaN
·
Gnägg För många många år sedan hade jag och ett gäng bukefalister en tråd där vi följde ludgers häst Goldfever "goffe" via webcam. Jag...
Svar
1
· Visningar
799
P
Hästmänniskan Jag funderar på att arrendera bete till min häst, vad är normalt pris? Jag fick kostnadsförslag på 1500-2000:- per hektar och år. Jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
32 866
Senast: HannaZ
·
Gnägg Tror inte vi har en sådan här tråd va ? Ove, brun sabino: Rebel, silver svart eller silver gulsvart: Så in med...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
183 904
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 790
Senast: Piranesi
·
Ekonomi & Juridik Skulle sälja ett föl i år. Kom en och titta i somras, ville ha honom och gav handpenning. Han skulle gå kvar hos sin mamma till början...
Svar
5
· Visningar
2 035
Hästmänniskan Hur svårt ska det egentligen vara att hitta en vettig medryttare? Hur gör man? Jag ger snart upp. Jag har två hästar som jag känner...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 576
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 523
Senast: angelwings
·
Hästmänniskan ... man vill ha följande: *BRA förutsättningar för hästägande, träning och tävling. Dvs valmöjligheter vad gäller stall, aktiva tränare...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp