Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg blev lite fundersam idag då jag som vanligt letade efter turridning i skottland. hittade ett ställe i närheten av ett av mina resmål som...
Svar
9
· Visningar
3 174
Senast: MnM
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden hamnar rätt nu.. Jag skulle vilja höra lite erfarenheter från er! Jag ska ev åka och titta på en irländare...
Svar
15
· Visningar
7 181
Senast: FiVi
·
Hästmänniskan Ingen aning om var tråden ska ligga, chansar här. Jag har en häst importerad från Norge, 2010 om det är av betydelse. Har hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: Centaur
·
Gnägg Att köpa ny häst medför dubbla vardagliga kostnader vilket jag är medveten om. Är 20 år och har en tävlingshäst som jag efter många år...
2
Svar
23
· Visningar
3 054
Senast: lil-sis
·
Anläggning Behöver lite hjälp... Har ett stall på gården där.jag bor, betalar själv 1000 kr i månaden till ägarna för el/hyra o så får jag göra som...
2
Svar
22
· Visningar
2 412
Senast: doleron
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller/händer när en häst har en reservation i en försäkring? Går det någonsin att få bort en reservation, om så är fallet, hur...
Svar
13
· Visningar
1 604
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Vad finns det för brandvarnare som skulle kunna fungera i ett uthus? Vårt hus ligger hörn mot hörn mot (1,5 m ifrån) vårt ena uthus som...
Svar
7
· Visningar
3 529
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Emsan
·
Hästmänniskan Idag hörde jag på radion om ett "fantastiskt" erbjudande, att man kunde köpa en 25kg spånbal för endast 60kr/st. Då började jag fundera...
2
Svar
26
· Visningar
3 801
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Jag har fått en ny stallkompis. En vuxen men tyvärr omdömeslös person. Hen började sin karriär i stallet med att ta in 2 stora hästar...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
24 072
Senast: Messy
·
Gnägg :bump::bump::bump: Det är Söndagmorron
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Plantan
·
Gnägg http://www.horsecollaborative.com/10-different-types-horse-owners/ Vilken typ är du? :D
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Ja, det finns ryttare som beter sig utöver ridningen. Som klagar på andra och tror att man är världsbäst och trycker ner alla andra. Dom...
Svar
11
· Visningar
2 403
Hästmänniskan Vilse i bildjungeln! Har just nu en liten skruttig Saab 9000 som passar mig fint. Trogen och startar alltid och funkar fint att dra...
Svar
19
· Visningar
1 244
Svar
0
· Visningar
239
Senast: myzzan
·
Anläggning Har en liten shettis som ska få stå i en storhästbox, men vill att han ska kunna titta ut. Blir ju helt isolerad annars därinne. Boxen...
2
Svar
23
· Visningar
5 784
Senast: Lindsen
·
Ekonomi & Juridik Lånade ut min häst på foder för en månad sen. Läst många skräckhistorier vad gäller fodervärdar så jag var verkligen noga och tydlig i...
Svar
15
· Visningar
2 710
Senast: hoppeloppe
·
Gnägg Jag har inte provridit en häst på massor av år, men nu är det dags :nailbiting: Eftersom jag i stort sett aldrig rider andra hästar än...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Miljon
·
Ekonomi & Juridik Det är ca 10 år sedan jag sålde en egenuppfödd unghäst, men nu är det dags igen ...Då sålde jag ponnyhästar 3-6 år i prisklass 20-45 000...
Svar
14
· Visningar
2 926
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Satt och bläddrade i min hästs pass idag, och blev lite fundersam. Eller så är det kanske bara jag som krånglar till tankarna för mig...
Svar
9
· Visningar
1 728
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp