Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Har läst att vissa har trasmattor i öppning till ligghall. Någon som har bild? Positiva/negativa erfarenheter?
2
Svar
21
· Visningar
2 652
Senast: Pudlan
·
Svar
0
· Visningar
359
Senast: emmacj
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hemma som jag tycker jättemycket om (såklart) men min mentala hälsa är katastrof just nu och han står mest. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 259
Senast: Buck
·
Gnägg Vilka är eller har varit där? Vad tyckte ni om extra mycket? Jag blev som vanligt oerhört imponerad av Jean-Francois Pignon. Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 366
Senast: Lingon
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, jag sålde min häst på avbetalning i mitten på mars i år, de hade honom på prov en...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 378
Senast: lundsbo
·
Anläggning Jag är redan trött på blöta täcken, har iget rum att ha dem i för att de ska torka och råkar det bli minusgrader under natten då man...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 371
Senast: HannaZ
·
Ekonomi & Juridik Hej! Vi funderar på att köpa en äldre ponny. Priset ligger 10 000 kronor än vad hästen är försäkrad för, och eftersom den är 17 år går...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 922
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar vad skillnaden är på Agria racing försäkring och Agria A1. ska ringa på måndag och höra givetvis men vill veta vad ni...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Om man skulle exteriörbedöma denna häst, hur hade utlåtandet låtit då? :) Är medveten om att bilden inte är den bästa, och att jag inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 503
Senast: zefyros
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag gjorde en besiktning på en häst jag ska köpa och vill fråga vad som gäller kring försäkring. Hästen hade UA på besiktning men...
Svar
11
· Visningar
1 378
  • Omröstning
Gnägg Stall nr 1 : Man sköter in/uttag av sin häst själv. Hyfsade hagar utan vindskydd. Ingen ridbana men skogsvägar. Stall nr 2 : Rullande...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Görel
·
Anläggning Jag står inackorderad i ett stall där det finns en inhyrd häst som missköts av sin ägare. Hen snålar med maten & sköter hästen knappt...
Svar
13
· Visningar
2 892
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hejsan Behöver lite tips om vilket köpskontrakt ni bruker använda vid hästköp? Tittade på Agria's, men blev väldigt förvånad över...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Jag är intresserad av en gård som ska styckas av. Avstyckningen planeras ta ett år. Vi får hyra gården tills avstyckningen är klar då vi...
Svar
15
· Visningar
3 830
Senast: Elisha
·
Hästmänniskan Hej ,har skrivit en tidigare tråd men det var gällande foderhäst, har kommit en bit sen jag skrev den tråden. Kort om mig är att jag är...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: Lipperta
·
Gnägg Jag hade min häst installad hos en travtränare och dennes skötare.. Minns att första gångerna jag hälsade på hästarna så var samtliga...
Svar
5
· Visningar
1 529
Hästmänniskan Jag begriper inte. Om jag har en häst som väger 700 kg? Jag har B-kort? Vilken form av bil och transport kan jag köpa/köra? Om vi utgår...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 167
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej! Man läser ofta om " skrittavstånd till ridhus". Hur långt är det då? Hur långt är ok för er att skritta till ett ridhus , i tid...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej! Tjejen har tre hästar, varav två som står i samma hage. Förra året gjorde jag en isolerad 40 liters balja till henne som hästen...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp