Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Som rubriken lyder, var går gränsen mellan dem? Vad är skillnaden i era ögon? (Ansvar, frihet osv)
2
Svar
21
· Visningar
2 902
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite åsikter kring det här med att skaffa unghäst. Jag är 28 år och haft egen häst i 12 år, dessvärre fick hon tas...
Svar
11
· Visningar
1 973
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Som nybliven hästägare är det många tankar som snurrar i huvudet. Igår aktualiserades ytterligare en fråga: Vad händer med hästen om jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 196
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hur blir man en bra ryttare när föräldrar inte ställer upp? Jag vill verkligen bli en bra ryttare men mina föräldrar ställer inte upp...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 805
Senast: nickan1
·
  • Låst
Hästmänniskan Som rubriken lyder, vart drar ni gränsen för hur mycket köparen får prova hästen innan köp? Hur många gånger innan de bestämmer sig? Och...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 349
Senast: ameo
·
Gnägg Har börjat att ganska seriöst överväga att ta ett längre (typ 6 mån) uppehåll från jobb, och istället resa någonstans i världen och...
Svar
7
· Visningar
1 516
Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 803
Gnägg Innan när jag bara var i stallet 2 ggr i veckan så duschade jag efteråt varje gång. Nu p.g.a. att jag nu har en medryttarhäst så är jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 661
Senast: aleksis
·
Anläggning Alltså, nu blir jag knäpp snart :( I tre veckors tid har det pågått någon form av mass-självmord av möss här hos mig på gården. Varenda...
2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: hollypolly
·
Anläggning Det här med lampor... Jag planerar ridbana och har noll och ingen aning om hur mycket ljus som behövs. Banan kommer vara 20x40 och jag...
Svar
3
· Visningar
3 374
Senast: Efwa
·
Gnägg Jaha då föreslår jag att vi håller oss till ämnet. Flera vägar bär till Rom, låt oss acceptera att folk har olika sätt att göra saker på...
41 42 43
Svar
847
· Visningar
148 957
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej Vi har en häst på foder sedan september fram till i sommar som vi eventuellt ska köpa. Pålle skulle i så fall vara till min...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Jag är så i kvalet! Skaffa en medis eller inte? En del av mig vill ha hästen " själv".Inte behöva bestämma tider med någonannan osv.Å...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 997
Senast: Vira
·
Hästmänniskan hej! Jag har en hannoveranare som är importerad från Tyskland (rosa pass) Hon är registrerad i Sverige av sin första ägare, men nu när...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Mollans
·
Gnägg Är det någon som har bild på en sån? :) Funderar på om det är nåt sånt min lille ponny är... Eller någon som har nån annan idé om vad...
2
Svar
27
· Visningar
4 963
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: Loons
·
Gnägg Jag har tråkigt och blev lite nyfiken Vilken häst skulle ni köpa alt. betala mest för 1 - sto 6 år utan stam, bra byggd, trevlig gång...
Svar
16
· Visningar
1 355
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 579
Senast: Emor
·
Ekonomi & Juridik Hej Har en fråga. Jag har varit och tittat på flera olika sorters hästar. Har bestämt mig för en som varit utannonserad i över ett...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 773
Senast: Lobelia
·
Gnägg :rofl::rofl: Nån mer som sett Brett? Skrattade rakt ut i bytena i varje... :banana...
Svar
4
· Visningar
1 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp