Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan På min lösdrift vill vi gärna ha fri tillgång på grovfoder, Nät eller ej spelar ingen roll. Vi har storbalar men ingen traktor så vi kan...
Svar
17
· Visningar
7 152
Senast: Marita73
·
Gnägg Nån som pysslar med det? Ska till Skövde i augusti och den stora internationella shettisutställningen tänkte jag och valde denna gren...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Ska titta på ett 2 årigt föl i helgen, vad ska jag tänka på? Ska man röntga så små? Sätt att vissa ber veterinären komma och lyssna på...
Svar
13
· Visningar
1 645
Senast: Elisha
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 021
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag får ofta väldigt ont på utsidan av vaden, högerbenet när jag rider. Det liksom stramar och drar och går som ett band från där vaden...
Svar
8
· Visningar
4 216
Gnägg Med "fixa stallet" menar jag allt det där runt omkring som inte är direkt interaktion med hästen. Alltså inte ridning, rykt, visitering...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 275
Senast: kurakosz
·
  • Låst
Gnägg Hej! Nu är det så att min dotter ska få en egen häst, efter att hon gått på ridskola i 11 år, vilket jag ser som ganska rimligt då jag...
2
Svar
33
· Visningar
4 099
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Vad hände med det egentligen? Alla partier typ gick ju till val och skulle ordna detta, men vad har hänt? Inte mycket? Vem kan man...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 022
Ekonomi & Juridik Hej! Jag står idag i ett stall som jag hyr (endast muntligt kontrakt). Ägaren till gården ska evt hyra ut de snart, och hen hävdar då...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 581
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Vad har ni för brandvarningssystem i stallet?
Svar
17
· Visningar
2 560
Senast: KBM
·
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Itzyditzy
·
Ekonomi & Juridik Hur lång tid är det egentligen skäligt att vänta på en beställd sadel efter angiven leveranstid? Vem bestämmer det? Sadeln tillverkas...
2
Svar
25
· Visningar
3 053
Hästmänniskan Hej alla! Precis som rubriken lyder, vad har ni för möjlighet att göra era "behov" där ni har era hästar uppstallade? Jag har en liten...
2
Svar
36
· Visningar
4 767
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag åkte av hästen för snart två månader sen, och skadade ledband/korsband i ena knät. Förmodligen fastnade jag i stigbygeln på väg ner...
2
Svar
21
· Visningar
2 393
Senast: Gnapp
·
Hästmänniskan Finns det fler som har astma och har häst? Hur gör ni för att inte bli dåliga? Jag märker att jag blir dålig och får svårt att andas av...
Svar
19
· Visningar
3 249
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej, någon som vet hur ridprovet på Strömsholm går till och vad som krävs för att komma in? Vad för betyg måste man ha och hur bra...
Svar
3
· Visningar
2 798
Hästmänniskan Vi har en liten jordbruksfastighet, där skogen styckats bort (tidigare ägare) och åkermarken är i vår ägo. Vi har en markväg där de...
2
Svar
26
· Visningar
4 737
Senast: Rifer
·
Anläggning Jag har funderat på att bygga ett vindskydd till lösdrift som man kan göra till 2 uteboxar. Jag tänkte om man bygger ett ordentligt...
Svar
6
· Visningar
1 799
Gnägg Helen Thompson tycker jag har uttryckt det ganska bra: "You can tell a horse owner by the interior of their car. Boots, mud,pony nuts...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Efwa
·
Anläggning Har just fått reda på att en häst i stallet är smittad med löss. Ingen information har givits till oss hästägare, utan någon har skrivit...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp