Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi bygger just nu en paddock. Grundplanen var bombera marken och lägga på paddex - dock på en himla stenig plätt. Så, bort med sten och...
Svar
16
· Visningar
2 847
Senast: Lickety
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här. Någon av er kanske minns min tråd "jag tycker inte om min häst" om att jag inte alls...
Svar
13
· Visningar
1 933
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Har ni någon gång blivit tvugna att välja mellan kärlek till en människa och kärlek till djur? Jag står lite i en sån sits just...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 415
Senast: Itzyditzy
·
Gnägg Ja det kan va allt från bedårande ponnyföl till högsta hoppet eller vilda mustanger! Vad har du sett för youtubeklipp/filmer/bilder som...
Svar
16
· Visningar
1 371
Senast: supersonic
·
Gnägg När man läser "föl-namns-trådarna" inser man ju verkligen kreativiteten hos uppfödarna när det kommer till namnvalen. Det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 737
Senast: Mimmimamma
·
Gnägg Jag ska förhoppningsvis skaffa en ny häst så småningom och den heter Primadonna men det är ganska långt och jag vill att hästen ska ha...
Svar
6
· Visningar
1 748
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har länge gått i tankarna om att utbilda mig inom hästvård. Hoppade på en utbildning hos Equicare (Häst och ryttarterapeut) kändes som...
Svar
19
· Visningar
3 342
Senast: Equi
·
Gnägg jag har nu kommit fram till att jag vill försöka hitta en bra medryttare till min ena häst. Helst vill jag att det ska vara en vuxen med...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: Saile
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 19 år och ska börja sista året på gymnasiet på sam-beteende linjen. Jag vill sååå gärna bli fodervärd på en häst under...
Svar
8
· Visningar
955
F
Hästmänniskan Jag har precis fått diagnosen hjärtmuskelinflammation och måste avstå alla former av träning och tunga lyft ett halvår framöver, vilket...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Jag funderar på att börja rida igen, jag har haft ett ca 20 år långt uppehåll. Sen ett antal år styrketränar jag med en del fria vikter...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: Cornelia
·
Anläggning Lägger på ny puts på stallet och ska i samband med det sätta upp nya bleck. Vilken färg har ni på era fönster och bleck när stallet har...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Så vad svarar man en oförstående svärmor med andra värderingar när hon frågar Hur ska du har tid med häst man måste ju hinna städa och...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 420
Senast: BitCoin
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja att jag och min hästs medryttare kunde logga digitalt vad vi gjort när vi ridit, så att båda kan se det i sin telefon...
Svar
6
· Visningar
1 806
Senast: Aliche
·
Anläggning Hej alla erfarna stallbyggare! Behöver lite planeringshjälp. Vi ska bygga stall. Just nu är det sommarstängt på företaget som...
Svar
10
· Visningar
2 546
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Hej! Det är dax att måla stallet och jag undrar om ni har lust att dela med er av vilka färgkombinationer ni har i ert stall? Gärna...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 880
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Jag är inne på att köpa egen häst igen men är fortfarande inte helt frisk efter en knäskada. Kan gå och cykla men inte springa, hoppa...
2
Svar
29
· Visningar
2 400
Senast: Roheryn
·
  • Omröstning
Ekonomi & Juridik Ja, pris på billiga produkter, är det något ni brukar reflektera över när ni köper saker till er häst? Jag tänker exempelvis en...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 848
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Hej! Jag börjar åttan nu till hösten och har börjat fundera på vad jag faktiskt vill jobba som i framtiden. Jag gillar verkligen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 254
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp