Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej För ett tag sedan hyrde jag ett hästsläp av ett företag. Hästen skulle till tandläkaren. Innan lastning gick jag igenom...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Seabaz
·
Anläggning Vi ska bygga en ny vinterhage och behöver köpa in lite material. Det mesta är ordnat, men så kom vi till det här med att slå ner...
2
Svar
31
· Visningar
3 108
Senast: ptr
·
Anläggning Ska måla mitt stall med typ lasyr, som är skonsam för djur. Vill gärna att man ser träådringen. Tänkte ha rätt mörk färg. Har provat...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: kristalia
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om någon har erfarenheter av att ha jobbat på en ranch i USA och vilken organisation ni då har åkt med. Ser att det...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: Luff
·
Gnägg Finns det redan en tråd om just russen? Jag hittar ingen :crazy: Hjälp mig gärna hitta den och radera isåfall denna.. :)
Svar
7
· Visningar
536
Senast: Vovve
·
Anläggning Hur långt från aggregatet kan man ha jordspetten? Jag har ett område bakom stallet med blöt mark, det skulle vara perfekt att ha spetten...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: zingoo
·
Anläggning Jag har funderat lite kring stallanläggningar. En del ställen föredrar att ha färre men större hagar, andra har flera små hagar med få...
Svar
0
· Visningar
508
Senast: Caramba
·
Ekonomi & Juridik Många högre tävlande ryttare har ju elevjobb. Hur funkar det? Och praktikplatser?
Svar
2
· Visningar
536
Senast: AnnDerry
·
S
Hästmänniskan Per gång, månad eller termin. Är det lätt att få tid? Skrittavstånd eller transport?
2
Svar
33
· Visningar
6 538
Senast: aleksis
·
Hästmänniskan Jag har så länge jag kunnat minnas älskat hästar. Har sen sju års ålder (är idag 18) alltid hållit på med hästar privat, samtidigt som...
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Är det någon som har erfarenhet här av att transportera häst till Spanien? Eller andra ställen i Europa? Vad krävs för intyg, papper...
Svar
2
· Visningar
1 587
Senast: Masse
·
Anläggning Vi håller på att sätta upp 3 ponnyboxar, där arean är 5 kvm/box, (b-ponnisar). Uteboxarna står på slipers och tanken var först att bra...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Scata
·
Anläggning Min ridbana/paddock är för mjuk på vissa ställen sedan vi harvade den lite djupare (anbars brukar vi bara sladda till den ganska ytligt...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Egonson_
·
Anläggning Funderar på när folk stallar in igen efter betet? Iår har vi eget så vi bestämmer själva men jag ser gärna att hästarna är ute så länge...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 499
Senast: hoppeloppe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 15 år och ska flytta tillbaka till stockholm för att gå på gymnasium nästa år. Jag har ridit i 10 år och är för tillfället...
Svar
1
· Visningar
507
Senast: Görel
·
Svar
0
· Visningar
1 449
Svar
0
· Visningar
519
  • Låst
Hästmänniskan Hej! :) Jag är väldigt nyfiken över vad en varmblodstravare brukar ligga i pris. Jag har en på foder och funderar på fråga om jag kan...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: ameo
·
Anläggning Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den...
Svar
7
· Visningar
2 098
Senast: Unafraid
·
Anläggning Vi planerar för stallbygge. Jag är dock typ sämst på att planera byggen då jag har noll erfarenhet. Jag tänker ha spolspilta utanför...
2
Svar
25
· Visningar
6 148
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp