Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej. Precis som rubriken lyder, vad betalar ni för extra tjänster i ert stall? Jag tycker priserna är rimliga men en annan som står...
Svar
18
· Visningar
2 668
Senast: Långnos
·
Anläggning Sitter och försöker göra ett hagschema. Vi har 20 hagar, och de vill jag ha numrerade. Plus att jag vill kunna se vilken häst som ska...
Svar
13
· Visningar
1 784
Senast: spinxx
·
Ekonomi & Juridik En vän till mig importerade och sålde en 5-åring till kunnig hästmänniska och hennes barn. Hästen var såld redan innan den importerades...
2
Svar
23
· Visningar
3 402
Senast: Kaching
·
Anläggning Har påbörjat att anlägga en ridbana hemma. Vår mark är en gammal sjöbotten så även mitt i sommaren när det är som torrast (bortsett från...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att jag ska påbörja mitt gymnasiearbete som går ut på att skriva en uppsats. Jag hade tänk att skriva om hästens...
Svar
6
· Visningar
4 475
Anläggning Var hemma hos en vän som hade lagt ut något som hette Ecoraster i sina hagar och sen hällt ett lager grus ovanpå. Ecorastern är alltså...
2
Svar
20
· Visningar
14 862
Senast: Miaa
·
Gnägg Som rubriken säger, om du fick drömma, hur skulle ditt stall se ut då? Skulle du ha lösdrift? Hur skulle du i sådana fall lösa skötsel...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Hej! Skickar ut en liten funderare. Vi har ett privatstall, hemma på vår gård. Nu är det så att jag funderar på att köpa hem jackor till...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: tara
·
Hästmänniskan Tråkigt nog har jag sakta börjat inse att det kanske är dags att flytta igen. Det började så bra i det här stallet. Bra stallmiljö...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
19 802
Hästmänniskan Jag är i färd med att sälja min hästtransport, men så slog det mig. Vilket är den bästa plattformen för det? Buke? Blocket? Hippson? FB...
2
Svar
20
· Visningar
1 548
Hästmänniskan Är det någon här som har varit utan häst en längre tid? Jag menar om Ni har fått ta bort eller sälja en häst som Ni har haft. Hur länge...
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: imrahil
·
Hästmänniskan Använder du dig av mental träning? Utvecklas du? Vissa verkar ju ha nerver av stål och många gånger är det kanske tack vare mycket...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Reville
·
Hästmänniskan En liten funderare jag har haft och som jag blev nyfiken på hur ni ser det. Ni som har egen häst och som har vänner som har häst...
Svar
18
· Visningar
1 332
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik En av de bästa ridvägarna här består av totalt 8 km skogsbilväg i "kuperat kalhygge" i princip. Sådan där urgammal väg med gräs i...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 013
Senast: spinxx
·
Gnägg Vi ska eventuellt flytta hästen till lösdrift. Han har alltid stått på box och i egen hage (förutom sommarbete). På lösdriften kommer...
2
Svar
37
· Visningar
6 050
Senast: Egonson_
·
Ekonomi & Juridik Vi hade planerat att åka till Danmark för betäckning av tre ponnyston nästa vecka. Dock hade reglerna om tilläggsregistrering gått oss...
Svar
17
· Visningar
1 860
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Har haft min häst med sällskap hemma hela sommaren. Förra tisdagen åkte dom tillbaka till stallet och fy vad jag saknar att ha hästen i...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 783
Senast: mily
·
Hästmänniskan Hej (om denna är på fel plats så kan väl någon säga till) idag var min ena hyrhäst ( 28 årig) väldigt halt när jag red... Han har varit...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket får man som stallägare tjäna innan man måste skatta på sina inackorderingar? Finns det en generell prisnivå på stall som...
2
Svar
21
· Visningar
3 741
Senast: Maoam
·
  • Låst
Gnägg Händer inget i era liv längre? :) Kom igen nu och uppdatera! Här fortsätter vi sitta på min lille Uri och han sköter sig hittills! Om...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
208 992
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp