Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej alla avels och fölkunniga. Jag skall köpa ett föl, men jag har ju en del funderingar. 1) Vad skall man tänka på när man kikar...
Svar
16
· Visningar
4 993
Senast: M_Q
·
R
Avel Vi råkade stanna och titta på hingstarna på Hästak och fick syn på denna tyska ridponnyhingsten...:love: Top Nordpol, en elitponny av...
2
Svar
36
· Visningar
6 512
Senast: Mitrolle
·
Avel Har ett welshsto. Kan jag på nätet någonstans kolla om hon är stamboksförd redan? Hon har ju fölunge sen innan vi köpte henne. Kan jag...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: kicket
·
C
Avel Osäker på placering av tråden, men provar här. Om en häst har ett pass, klart. Då är den ju regestrerad. Kan man byta namn på den...
Svar
10
· Visningar
887
Senast: Cronis
·
P
  • Låst
Avel Jag har en häst som jag köpt i från ett imoport stall , hon kom ifrån tyskland sa dom. så jag vet ingen ting om henne hur hon haft det...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: LillaMy84
·
Avel finns de någon sida där man kan hitta alla godkända hingstar med mer information om dom kanske pris bilder osv på ett enklare sätt än...
Svar
4
· Visningar
838
M
Avel I vårt stall har vi en fjording som har fått sitt fjärd föl nu och har precis blvit betäckt igen (gick med hingstn i 2.5 månader pga...
Svar
12
· Visningar
1 414
Senast: Bintang
·
Avel Hej Jag har en hingst som är snart 4 månader förstår att han ej kan vara könsmogen än men han blir galen av de brunstande stona i...
Svar
16
· Visningar
6 276
Senast: raggarn
·
Avel Hejsan! Jag ska visa mitt sto på 3 årstesten nästa år har jag tänkt. men jag har aldrig varit och kollat mer än en gång i ca 10 min. så...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: SiZo
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 684
Senast: CK
·
Avel Min kompis har fått ett superhäftigt tecknat föl e.Irco Mena - Non Stop R. Synd bara att han verkar skimla av... Kolla de här höga...
Svar
14
· Visningar
2 237
Senast: Emsan
·
Avel Låt säga att jag skulle vilja betäcka ett Irco Marco sto med en ponnyhingst för att få en avkomma som ligger runt 148-155 cm, vad kunde...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: Mabuse
·
M
Avel Har precis fått hem mitt nya holländska sto. Om jag nu skickar in hennes pass för att få svenskt pass blir hon SWB då?? Vilken färg får...
Svar
1
· Visningar
1 746
Senast: gylle
·
J
Avel Någon som vet något om den holländska Hingsten Amulett vad han lämnat för avkommor.........
Svar
4
· Visningar
792
Senast: jessica arvidsson
·
Avel Är anmäld till uställning nästa lördag, då är stoet dräktigt på ca 42 dygn. Är det dumt att åka? Det är ganska långt men hon åker...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: ancan
·
Avel Hej!.. Jag undrar om någon vet hur stor risk det blir ett hingstföl.. även stoföl.. Vad dominerar?.. Tacksam för svar!:bump:
Svar
3
· Visningar
766
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Avel .. om seriös kontra oseriös avel? Borttagen helt utan anledning? Som alla andra som råkar innehålla enstaka inlägg som är positiva...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: ameo
·
Avel Samkör ni ex. 90-dygns? Kan man exempelvis ha en som är på 80 dygn, en på 90 och en på 100 och då ultraljuda samma dag utan att det blir...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: lillamy73
·
G
Avel Jag har nyss köpt ett fjordsto som är 21 år. En helt fantastisk dam som dessutom är otroligt välbehållen. Jag är lite nyfiken på vilka...
Svar
6
· Visningar
1 667
Senast: Garmolin
·
Avel Jag blir galen snart! Nu sitter man här o ska skaffa pass. Men jag mitt klantarsel tog ingen kopia på moderns papper innan jag skickade...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10