Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Avel Jag har köpt en häst med den som pappa, en underbar häst på alla sätt och vis som jag redan bildat mig en uppfattning om, men jag är...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: whitetrash
·
Avel Hur gör jag nu när mitt sto mist sin fölunge, låter jag bara juvret vara så länge det rinner mjölk, ska hon motioneras? Detta har jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 328
Senast: Cairo
·
L
Avel Jag har fastnat för ett sto efter Cagliostro-Abgar xx, född 2001, men räknas som 5, då hon har haft föl.. Jag skulle dock vilja ha en...
2
Svar
34
· Visningar
4 231
Senast: pricccen
·
J
Avel Har tänkt betäcka mitt sto nästa år med Don romantic tycker denna hingst har allt. Någon som vet hur avkommorna blivit och hur dom är i...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Zuzzi
·
Avel Satt och funderade lite på jobbet idag... Varför har isabeller nästan alltid ljusare man och svans? Medan fuxar ofta har samma färg...
2
Svar
23
· Visningar
2 111
Senast: MissFideli
·
A
Avel Vet någon om det står några godkända varmblodshingstar på Gotland år 2007 till naturlig betäckning? Har två ston som vi planerar att...
Svar
13
· Visningar
1 774
Senast: Nelle
·
H
Avel En rent hypotetisk fråga sedan jag fått olika svar på mina tankar. Detta handlar om ett sto som föddes för liten och tillsammans med...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: kem
·
Avel Hade mitt sto på fribetäckning, under 1 brunstperiod, efter ca 16-17 dygn kom hingsten igen, hon visade då inget tecken på intresse...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Josssefine
·
Avel Jag sitter här och funderar på vilken hingst jag ska ta till min lilla tjej...efter Bellini- utrillo ca 158 hög och ädel. En ok allround...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Ancor
·
Avel En sådan svenskfödd ponnyhingst, har den rätt att starta i treårstester, kvalitets & ungponnychampionaten? Stammen är ju godkänd i...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: evis
·
D
Avel Såg en annons och har aldrig sett det förut eller hört om det. Någon som vet om det finns många? Sökte på stammen på hästen i...
Svar
4
· Visningar
2 190
Senast: Zuzzi
·
Avel Egentligen tycker jag inte man ska korsa raser speciellt mycket, och speciellt inte såna här raser med såna specifika egenskaper.. Men...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Mabuse
·
E
Avel har precis köpt ett nytt sto och nu vill jag få reda lite mer om hennes stam ( holsteiner)hon är efter calede ee calando ,har glömt den...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: KickiH
·
F
Avel Ska titta på ett halvblod efter Donnerfly idag. Någin som har erfarenhet av Donnerfly-hästar? Bellini är morfar, känner inte till...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: Fieber
·
Avel Jag har en häst från Zangersheide. Och hon har nu haft ett föl där innan hon blev såld till Sverige och jag har hört rykten om att han...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: Cyllene
·
C
Avel Vad tycker ni om att avla med en ren hopphingst på ett rent dressyrsto? Vad tycker ni om att ta en ren dressyrhingst till ett rent...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 130
Senast: Cairo
·
S
Avel Hur konstaterar man dräktighet vid naturlig betäckning? Tänker främst på de hingstar som är godkända inom halvblodsaveln. Brukar det...
Svar
16
· Visningar
1 548
Senast: Görel
·
Avel Någon som betäckt med honom och har någon erfarenhet av fölets temperament & psyke i dagsläget?
Svar
15
· Visningar
1 376
Senast: zazzarazz
·
P
Avel Har ett sto som är dräcktig på dag 48:banana: för två veckor sedan hittades inget foster men en foster blåsa med fostervatten, men...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: ancan
·
V
Avel Ska betäcka mitt sto nästa år och funderar på Sandreo, men har inte sett så många avkommer av honom, endast ett föl som var mycket fint...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: vainglory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka