Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Har ni/du några ovanliga raser?:) Vet ni någon som har någon ovanlig hingst? Tacksam för svar!:bump:
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Nougat
·
Avel Hejsan. Jag har ett arabsto som hädanefter kommer att kallas för svensk ridponny:smirk: som jag har FUNDERINGAR på att betäcka...
2
Svar
33
· Visningar
2 915
Senast: Beja
·
H
Avel härom dagen att jag inte har sett någon brunst på mitt sto sedan i våras. Är det vanligt? Nu brukar man inte märka så mycket på henne...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Molin
·
Avel Hej! För att göra historien kort så köpte jag ett sto i vintras, började misstänka att hon var dräktig på våren och innan jag hann...
2
Svar
27
· Visningar
2 412
Senast: neve
·
Avel Behöver hjälp...idag betäckte våran hingstunge(född 25/4-07) ett av ponnystona som har föl vid sidan. En ordentlig betäckning. Stoet...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: kicket
·
Avel till helgen ska jag i väg på premiering med min tvååriga welshmountain hingst. nu till frågan: måste han ha bett? Ska man ha...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Renee79
·
Avel Ja hur viktigt är det att det lilla fölet har jämnåriga att leka med? Har hört lite olika bud! Förstår ju verkligen att det är att...
2
Svar
33
· Visningar
3 544
Senast: Nafayette
·
T
Avel Mitt 3 åriga sto har blivit skadat (halvblodssto) och jag vet att det är alldeles för sent men jag vill ändå se över möjligheten att...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 169
Senast: Krisse
·
K
Avel Vad menas med 1a premie och 2a premie?
Svar
1
· Visningar
939
Senast: __Stilett__
·
L
Avel Min kompis sto UL:ades idag på dygn 38 men hon var tom. Hur pass tillförlitligt är UL? Kan fölet kanske gömma sig nånstans därinne...
Svar
18
· Visningar
2 035
Avel Min kompis har ett sto som ska betäckas efter treårstest nästa år. Vi har börjat leta efter hingst och jag tänkte att ni säkert har...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: Sar
·
M
Avel Hejsan, jag är helt ny inom avel, men nu vill jag betäcka mitt sto. Hade tänkt mig Eighty eight keys, men vill veta när avelssäsongen är...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Meeis88
·
Avel Hoppas att lite avels kunnigt folk ska kunna hjälpa mig att ge en hint om hur stor/hur mycket till en häst kan tänkas växa. Hästen...
Svar
4
· Visningar
1 907
Senast: Orkan
·
Avel Ni avelskunniga människor därute får gärna hjälpa mig genom att svara på mina frågor. 1. Hur länge kan man rida sitt sto inpå...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: ameo
·
Avel Jag har rätt så nyligen köpt ett sto på 3 år efter Rambo ue: pontus. funderar lite på om jag ska betäcka henne nästa år å tänkte därför...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 594
Senast: kem
·
E
Avel Kan man hitta resultat/ siffror från årets fölvisningar på internet? Har försökt söka lite men utan resultat..
9 10 11
Svar
210
· Visningar
20 581
Senast: BertaLotta
·
Avel hur påverkar dessa vaccinationer det dräktiga stoet och fölet? Vad jag har hört rekommenderar man väl stelkrampsvaccination någon månad...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Sar
·
L
Avel Var kan man hitta mer information och bilder på nordsvenske hingsten Vasall? Har bara hittat stamtavla än så länge. Vill veta mer! :D
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Lindale
·
V
Avel Hej! Jag ska iväg på fölmönstring den 11/9. har aldrig vart med på detta så jag undrar vad jag ska träna på och hur det går till.. MVh...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Renee79
·
Avel Fjordfolk, vad säger ni om den här stammen? *behöver input* :crazy: Pappa: http://www.allbreedpedigree.com/fyndig+saluut Mamma...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka