Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ni någon erfarenhet av plastridå o fölungar? Funderar på att sätta upp plastridå i hingstlösdriften för att minska draget o ev att...
Svar
12
· Visningar
2 191
Senast: kicket
·
Avel Vad kostar det på ett ungefär att ultraljuda ett sto för att se om hon har blivit dräktig? Jag har bara ungefär två mil till kliniken...
Svar
15
· Visningar
1 537
L
Avel Har någon här varit i kontakt med Rubinrot-avkommor? Någon kanske äger någon eller betäckt med honom. Hur verkar de vara? Jag funderar...
2
Svar
37
· Visningar
5 528
Senast: Garbo
·
L
Avel Tänkte bara kolla, då jag blivit lite nyfiken på detta. Men kan ston och hingstfölisar gå i samma hage under sitt första halvår? Då de...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Lantlolla
·
Avel Hej Jag har en hingst på 4,5 mån..hur mkt foder rekomenderar ni att man ger vid den åldern?? mamman har varit i fint hull hela tiden...
Svar
17
· Visningar
2 186
Senast: raggarn
·
N
Avel Vi har ett sto (inte mitt) i stallet som är dräktig sedan någon/några månader tillbaka. Och förra helgen när jag skulle ta ut henne så...
Svar
11
· Visningar
2 999
M
Avel Hej Är det någon som känner till något om hingsten Recaro? Hittar inget när jag söker på nätet. Tacksam för all info jag kan få!
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Cyllene
·
Avel Jag har precis skaffat ett dräktigt welsh mountain sto som har föl vid sidan. Hon är så fet... och behöver egentligen banta.. Men hur...
2
Svar
29
· Visningar
2 783
Senast: Ramona
·
C
Avel Om det är någon som undrar var Manfield tog vägen så står följande på Ridsports hemsida: Manfield 969 finns i Egypten Helena...
Svar
3
· Visningar
2 094
Senast: LouiseN
·
Avel Funderat lite att släppa mitt föl på lösdrift, men kan man göra detta även i november/december eller är det då för sent? Eftersom han är...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Sar
·
Avel är det någon som kan berätta lite för mig om dessa hästar. Jag har blivit föreslagen att använda mig av en hingst som är efter dessa...
Svar
13
· Visningar
1 638
Senast: pixiegnomen
·
B
Avel Ja, nu har jag börjat fundera att betäcka mitt sto 2008. Har en favorit hingst som jag tycker om men tycker ni att det verkar passa bra...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Cairo
·
W
Avel Har besiktigat ett 3 mån hingstföl, för försäljning. Vet. känner bara en testikel, och skriver ju detta i intyget. Vilket gör att...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: token
·
W
Avel Vad vet ni om de lettiska hästarna?
Svar
14
· Visningar
3 964
Senast: kem
·
Avel Jag har hittat en fölunge som jag vill köpa. Jag och ägaren kommer överens om nästan allt kring köpet, och båda är nöjda, men vi har...
2
Svar
30
· Visningar
10 583
Senast: ball
·
Avel Är det någon som har en blid på fullblodshingsten Algarve? Han stog på flyinge och dog 1992. Det är min hästs morfar och jag skulle...
Svar
7
· Visningar
1 136
Senast: Jonna whitiker
·
M
Avel Har vi någon hingst som har honom i första eller andra led? Robin Z vet jag. Vi diskutera honom idag och vi kom inte fram till någon...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: ancan
·
Avel Hej! Om man skulle köpa ett sto som har Okänd stam, skulle man få betäcka det stoet med en halvbloshingst,Welshhingst etc?:idea...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: xaheena
·
W
Avel Hur går du till väga för att hitta i hingst djungeln i Sverige. Lägger du ner massa tid under vintern för tex: ¤ Gå igenom årets...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·
Avel Hej! Har ni/du några ovanliga raser?:) Vet ni någon som har någon ovanlig hingst? Tacksam för svar!:bump:
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Nougat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka