Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Jag har en dölehäst, dvs en norsk kallblodstravare. Hon uppvisar ett beteende som är ganska annorlunda mina andra hästar: två varmblod...
Svar
11
· Visningar
1 519
Senast: Fredrik_
·
Avel Trodde att det skulle ta tid att få det. Skickade in papprena förra veckan och idag kom shettisens pass. Är alla förbund lika snabba...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: lillamy73
·
Avel En icke godkänd Svensk Halvblodshingst. Fux. Har tappat bort hans stamtavla...Någon som har den och gärna mer information, om ni har! :D
Svar
11
· Visningar
1 806
Senast: Rohirrim
·
E
Avel hur gör ni när ni börjar avvänja dom, gör ni de steg vis eller allt på en gång hört massa som gjort olika.. Vill näemerligen börja...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: esparenza
·
Avel Hej har ett tyskt sto (hannoveranare) som enligt importören har haft ett föl i tyskland. Det jag undrar är vart man kan hitta info om...
Svar
2
· Visningar
785
C
Avel Har en 18 mån gammal hingst. Han har inga olater eller är speciellt hingstig. Tänkte vänta med att kastrera honom till våren men då är...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Habina
·
Avel Hejsan!! Jag vill bara ta reda på en sak, detta med resorberingar. Hur långt in i en dräktighet kan dom göra det? Ända fram till...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 207
Senast: Pazuzu
·
M
Avel Måste bara få fråga: I en gammal tråd här på Buke hittade jag uttrycket OCD. Det handlade om avel men jag fick inte riktigt kläm på...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: Cyllene
·
C
Avel Vad finns det för fullblodshingstar som är lämpliga att använda på halvblodsston? Finns det någon fullblodhingst med bra temperament...
Svar
17
· Visningar
1 880
Senast: lancelot
·
Avel Ska man avmaska sitt sto som vanligt även om hon är dräcktig? Har hört att det kan va farligt att avmaska för nära fölningen, är det sant?
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Madick
·
O
Avel När brukar det synas på stona att dom är dräktiga? Mitt sto har i princip sett dräktig ut sen dygn 40 ungefär. Flera som har sagt att...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 883
Senast: ameo
·
C
Avel Jag har bestämt mig för att köpa en övervakningskamera att sätta i Wilmas box inför fölningen. De jag sett har varit så grymt dyra...
Svar
18
· Visningar
1 787
Senast: Hera
·
Avel Ett halvblodsföl som rent stammässigt är berättigat till vita papper i ASVH, får den det även om stoet inte är reggad överhuvudtaget i...
Svar
18
· Visningar
1 382
Senast: Thera
·
C
Avel Kommer han att stå till tjänst nästa år? Finns det någon som vet? ;) Kanske är det någon som betäckt med han i år? Vill gärna se...
Svar
14
· Visningar
2 206
Senast: Cairo
·
I
Avel Hej! Jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig:). Det är så att jag ska ställa ut min fölis:love: i oktober och då jag har varit...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Inka_NZ
·
R
Avel Var kan man söka på det? Behöver få fram stammen....och har reg.nr.
Svar
2
· Visningar
655
Senast: Rambolina
·
Avel Eftersom den andra tråden är gammal så startar jag en ny (trodde att du skulle starta en ny, Görel ;) . Blir det Feliciano till våren...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
15 779
Senast: marren
·
Q
Avel Någon som har bra koll på stamtavlor eller har några tips på var man kan söka information? Jag har ett åttaårigt sto e Wertschatz u...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Cyllene
·
Avel Är Tinker & Irish Cob samma ras?.. Finns det någon hemsida för Tinker & Irish Cob? Info om hingstar m.m?:idea: Tacksam för svar!
Svar
5
· Visningar
2 066
Senast: amkm
·
D
  • Låst
Avel Jeg snublet over denne tyske ridponnyimporten og lurer på om noen kjenner til hans foreldre og øvrige stamme, jeg har aldri vært borti...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 014
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈