Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Förra året vart jag mycket sugen på att betäcka mitt sto men efter att ha diskuterat saken här insåg jag att det skulle bli för sent...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: cirkus
·
C
Avel - Hur fort efter fölets födsel låter ni den få gå ut i hagen för första gången?
2 3
Svar
44
· Visningar
2 927
Senast: boccia
·
M
Avel Behöver lite info om dessa två hingstar, jag är verkligen usel på detta område! Tacksam för alla hjälp jag kan få.
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: hoppsann
·
Avel Hej. Hoppas att tråden kan ligga här, annars får ni flytta den. Håller på att skriva ett delägarkontrakt som gäller ett sto som endast...
Svar
2
· Visningar
1 598
D
Avel Fick veta det av min syster igår att vårat sto som vi har ute på foder, och som är dräktigt, blev smittat av blodmask på stuteriet hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 131
Senast: Madick
·
A
Avel Vart kan man vända sig om man behöver hjälp med att hitta rätt hingst till sitt sto? Om man pratar med någon på ett stuteri så vill de...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Arsozah
·
A
Avel Så! Nu har jag skapat en tråd för alla oss som ska betäcka våra ston i vår, och vill ha lite tips o råd med vilken hingst man ska välja...
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: LitenC
·
P
Avel har ett sto som är konstaterad dräcktig på dag 50. har ni några råd om vad jag ska fodra henne med så att både hon och bebisen mår, och...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 524
Senast: Emmsan
·
Avel Hej..:confused: Tänkte fråga om någon kunde förklara det här med vita resp, gröna och grå papper på halvblod..Väldigt förvirrande och...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 886
Senast: Molin
·
D
Avel Hej på er alla avelsfantaster. Jag undrar om ett 2årigt sto som blir betäckt och som blir mamma vid 3års ålder, verkligen är mogen för...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: ThereseF
·
I
Avel Till den mycket fina placeringen på din lilla pålle på Welsh Riks i helgen trots att domaren var en riktigt snåljåp! (kan jag säga om...
2
Svar
20
· Visningar
2 467
Senast: ancan
·
S
Avel Jag har ett nyköpt sto hemma, som inte är köpt för avel, men det kan ju trots allt hända att man får för sig att betäcka ändå någon...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: Masse
·
T
Avel Kollar på två mkt fina fölisar, båda har lika poäng på fölvisning klass 1. Båda snygga och rör sig bra, en av dom har lite mera nacke...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 903
Senast: Ancor
·
Avel Överväger, och drömmer lite om en speciell hingst som om han kommer att få ha sin hälsa antagligen kommer att finnas tillgänglig på TAI...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 307
Senast: pastejja
·
Avel Hej! Om ett sto är 154-158 cm i manken, är det bättre att ta en ponnyhingst eller ska man ta en hingst som är 165-168cm i manken...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: wolken fee
·
Y
Avel Här kommer en fråga som många säkert tycker är korkad MEN jag har ju faktsikt ingen aning så jag måste bara fråga :confused: Har ett...
Svar
9
· Visningar
1 582
Senast: Yazilver
·
Avel Jag har lite funderingar kring hästaveln...... Det läggs STOR vikt på en hingst innan denna godkänds. (OM den godkänds.) Hur kommer det...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Eligible
·
O
Avel Ni som har fullblodsston som ni använder i halvblodsaveln, varför har ni valt det? Är det ett medvetet val eller blev det bara så att ni...
Svar
17
· Visningar
1 714
Senast: Krisse
·
Avel Hej jag har en fråga. är det någon som kommer ihåg denna hingst han är efter silversee. någon som vet något om honom? mitt sto är...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: asan
·
H
Avel vad e detta för en gammal hingst? någon som har en bild?? :banana:
Svar
7
· Visningar
1 652