Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Avel Va vet ni om de här två hingstarna ? Calypso I & Montreal? Någon som har någon av komma med dem i sig?c :bump:
Svar
1
· Visningar
663
Senast: KickiH
·
Avel Läste på Penarpsgården att Turban Rose är tillbaka i aveln med fryst sperma, hur länge har han varit död?? E ganska fantastiskt att det...
Svar
17
· Visningar
3 173
Senast: Fnurra
·
Avel Jag har planer på att betäcka mitt sto e Maraton-Shantung xx igen. Det är en mindre häst (159 cm) av kortare ganska modern och lätt...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: Darbhanga
·
Avel Vad är skillnaden rasmässigt? Eller avelsmässigt? Alltså kommer shagyan ur det arabiska fullblodet? Förstår inte hur det ligger till med...
Svar
13
· Visningar
3 603
Senast: Mabuse
·
Avel e: Corrado- Ahorn Hur lämnar han storleksmässigt och temperamentmässigt? Funderar på att välja honom till mitt sto när jag ska betäcka...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: gragge
·
Avel Jag har ju ett sto som tog sig an ett nordis föl då hennes egna föl dog, han är nu snart 4 månader. Hon är dräktig igen. Hon går i en...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: neywaz
·
M
Avel Har en liten undran om hur ni gör med betäckningen av ston. Betäcknings-stationen, hur ser den ut? Hur ofta betäcker ni? Hur stallar ni...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: martina
·
U
Avel Ungefär vid vilken ålder bör man inte ta föl efter sitt sto om hon inte haft föl tidigare?
Svar
3
· Visningar
791
Senast: UFOLinken
·
S
Avel Gomorrn! Nu e d som så att jag inte alls är insatt i avelsbiten så därför undrar jag följande; Föl 1 är ca 2 1/2 månad gammal och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 406
Senast: raggarn
·
Avel Någon som har erfarenhet av denna härstamning? Jag är inte så insatt, men har blivit kär i en häst med denna stam och vill gärna veta mer!
Svar
1
· Visningar
765
Senast: KickiH
·
L
Avel När tycker ni ett sto blir för gammalt att betäcka? Vet att det kan variera en del mellan storlekar och raser och så, så skriv gärna vad...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: boccia
·
Avel Mitt sto med 8-månaders stoföl vid sidan har tappat enormt mycket i hull under sensommaren och lägger inte på sig trots mycket mat...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: lady_vip
·
P
Avel Har en pigg:bump: och glad hingstunge född 24/4 som växer och utvecklas normalt men... han har varit lös i magen i större delen av sitt...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Pampelutten
·
Avel Ja vart sjutton tog han vägen??? E han såld til USA eller vad?? Sedan undarar jag oxå, ger han bara dressyravkommor? fick bara...
2
Svar
29
· Visningar
3 673
Senast: Elin_T
·
S
Avel Hej! Jag skulle vilja veta vad ni tror om Tsarevitj skulle fungera som fälttävlansförvärvare? Han hade ju helt okej hopp poäng på bruks...
Svar
6
· Visningar
1 394
Senast: Siekan
·
S
Avel Finns det någon som är bra på shetlandponny hingstar?? Har köpt ett shetlandponnyföl, en hingst e. Bonzo RS 453. Jag undrar om det...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: janna
·
Avel jag har en jobbarkompis vars fru har ett chapman sto http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid49ny?Intidnr=99961 som hon har seminerat med...
Svar
6
· Visningar
1 049
·
E
Avel Det är så att att jag köpte Mitt sto Och hennes föl i juni, Och nu dem två senaste veckorna Tycker vi här hemma att det ser ut som hon...
Svar
12
· Visningar
1 395
F
  • Låst
Avel Vad tror ni? Mitt sto är ju svart/vit skäck e: Sarras (skäck) betäckt med Callahan VDL som är mörk vita tecken , blir det en skäck eller...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: ameo
·
Avel Vad är det för hingstar. Holländska, ja, men mer än det? Stammen Kenwood-Darnels-Legaat låter hoppning för mig, mest med tanke på...
Svar
6
· Visningar
1 018
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka