Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är någon mer som har en avkomma efter honom jag har en korsning .med halvblod,arab.ponny mamman var skäck
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: Emoyeni
·
R
Avel Någon som känner till honom? Har fått veta att han avled 2006 men är tacksam för mer information om någon vet...Även Blue Card är av...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: cirkus
·
J
Avel någon som skulle vilja lära mig hur jag tyder blup tabeller? det stot jag tänker på står det så här.... typ 93, ben 90, mankh 1,2...
2
Svar
25
· Visningar
1 910
Senast: Thesen
·
Avel Jag och min sambo ska förbereda inför nästa säsong och bygga en ordentlig betäckningsplats, så nu är jag intresserad av hur det ser ut...
Svar
5
· Visningar
1 064
·
Avel Kom på nu här i dagarna om tråden där en ridskole (???) häst fick ett föl som hade problem med benställningen,och en tjej blev erbjuden...
Svar
16
· Visningar
1 760
Senast: Midi
·
Avel jag undrar vad ni har för erfarenheter av hur många föl ett sto klarar att få under en livs tid. Jag är ev. intresserad av ett paintsto...
Svar
5
· Visningar
2 558
V
Avel Hej jag har ganska nyligen skaffat en unghingst ee: Burgraff e: Koppany. Jag skulle gärna höra mer om dessa två hingstarm, gärna o...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: KickiH
·
Avel Ytterligare en hingst lämnar sverige.. denna gång är de den vackra hopphingsten carland som lämnar landet. Tycker de är en stor...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: ancan
·
Avel Jag har ett varmblodssto f. 1985 (med fransk-amerikansk stam) som visserligen är f.d travare men som tidigare lämnat en bra avkomma, då...
Svar
10
· Visningar
1 465
Senast: ginnies
·
Avel Jag är lite nyfiken eftersom det verkar vara väldigt olika råd från olika håll. När avmaskar ni era föl och med vilket/vilka preparat?
2 3
Svar
54
· Visningar
8 251
Senast: Madick
·
Avel Har en fråga ang färgen flug skimmel. En arab som är 2 1/2år gammal & skall bli flug skimmel. I nu läget är han lite flug färg, mest i...
Svar
10
· Visningar
2 875
Senast: Welsh
·
Avel Jag har last traden om storlek och vilken hingst manga vill valja. Flera had skrivit de vill ha HOGA hastar. Inte under 150 cm etc etc...
Svar
18
· Visningar
1 843
Senast: Bewelinn
·
J
Avel Hej Någon som har resultatet från 3 års championatet för stora hästar soom gick på plönninge i våras? 1000- tack till den som kan...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: elle12
·
M
Avel Har bestämt mig för att betäcka mitt sto (nästa år då). Det jag söker är en högrest hingst med väldigt god ridbarhet, gärna stor eller...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 185
·
Avel Kan man släppa på lösdrift även i nov/december fast dom stått i uppstallat stall tills dess? Nån som har erfarenhet av detta? Mitt föl...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: elmelts
·
Avel Var på uppfödarträff som MVK anordnade ute på Ultuna. Vi fick testa ett nytt avelsverktyg som var under uppbyggnad av Emma Thoren o...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: kicket
·
Avel ASVH har idag anställt Emma Thorén- Hellsten som avelsledare. http://www.asvh.se/document/styrelsedok/emma.pdf
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: Bubbla
·
Avel Någon som har nån avkomma? Eller känner till hingsten?
2
Svar
39
· Visningar
3 104
Senast: sofiaspel
·
P
Avel Hejsan :) Jag funderar på att ta föl på min varmblodiga travare. Hon är 6 år och ca. 1.60 i m.k.h. En nackdel med henne är väl att...
Svar
13
· Visningar
1 323
Senast: Paradizo
·
Avel Finns det någon sorts fång hästen kan få när de är dräktga? I allmänhet, hur märker man av fång`? stel?
Svar
2
· Visningar
727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka