Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har för första gången betäckt mitt sto. Blev inseminerad sista gången 27/7 och blev ultraljudad 19 dagar senare och hon var...
Svar
19
· Visningar
1 725
Senast: lil-sis
·
E
Avel Jag Har Skrivit en tråd innan om att jag tror att min nordsvensk är dräktig. Då jag bestämde att ta ut en veterinär om jag tyckte hon...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: lil-sis
·
O
Avel Min systers sto började för någon vecka sedan bete sig lite underligt. Hon har blivit lite surig och när man tar på magen, spänner sadel...
2
Svar
29
· Visningar
3 631
Senast: Ceta
·
F
Avel Någon som vet var du hitta info om hästar imp kwpn tävlingsresultat avkommor mm
Svar
4
· Visningar
780
Senast: hoppsann
·
O
Avel Någon som vet något om dessa hingstar? Tacksam för all info!
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: KickiH
·
C
Avel Jag har en halvblod/arabkorsning, d-ponny. Hon är nu 13 år och har aldrig haft föl. Jag skulle verkligen vilja betäcka henne men har...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: chalke
·
Avel Släppte i hopp mor och son i dag. Han är född 05 och inte gått med mor över ett år(kastrerades i våras) Till min förvåning...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Claudia2
·
Avel Mitt gammelsto är Efter Primo. Och när man kollar på sidan där hans avkommer står så ser det ut såhär • Azaria, sto, född 1986 u...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: KickiH
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 198
Senast: Eldfuxen
·
Avel Ni som börjat fodra era föl, vad använder ni för foder? Jag har börjat fodra min drygt 5 månaders hingst o prövade då krafft groov 125...
2
Svar
30
· Visningar
2 951
Senast: mahlmt
·
Avel Vet inte om tråden ligger rätt, och jag har sökt utan att hitta svar på mina frågor... Jag står i begrepp att köpa ett föl, jag har...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Masse
·
W
Avel Vet inte om detta hamnar rätt..... Men är det många som betäcker sina ston med en hingst som inte är godkänd????? Varför gör man...
Svar
9
· Visningar
1 313
Senast: shady
·
Avel Vilket anser ni vara bästa sättet att ha föl på efter att dom har blivit avanda? mitt snart 6 månaders föl går tillsammans med sin...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Hannely
·
K
Avel Jag undrar om ngn här kan hjälpa mig att tyda bezirkspraemie 1999/LP-F*B/298/090 B9603777739 ? Stoet är stamboksfört i Holstein verband.
Svar
2
· Visningar
956
Senast: kvistofta
·
Avel Jag har 2 ston att hitta hingst till, har nån nått förslag? De är båda dräktiga och fölar 11april resp 5maj, den första är ett sto e...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: ameo
·
Avel Undrar om det är någon här som har en (49)-häst. finns det några kända namn i den familjen. Vad jag har förstått är det en rätt liten...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: MoQ
·
Avel Mitt islandssto har haft föl två år i rad, vandes av med det sista fölet i april 2007, inga konstigheter. Sedan en vecka tillbaka så...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: arnlic
·
Y
Avel Undrar om det finns några bedömningar för vuxna hästar? skulle vilja ta ut pållen min på en utställning men han är ju sex år och har...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Yvvi
·
Avel Nu har jag kommit i en situation jag inte hoppats på att hamna i, men tyvärr är jag här.. Jag har eget stall hemma men med dåliga...
2
Svar
35
· Visningar
4 825
Senast: Kattennizze
·
Avel Jag har anmält till SH's visning på Jälla till helgen osm kommer och blev ganska förvånad att mitt fölsto skall visas i samma klass som...
Svar
17
· Visningar
1 602
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka