varför ger man filmjölk till hundar?

M

Malin81

Vad e det bra för? och hur mycket ska man ge per gång? mvh malin nybliven hundägare :smirk:

eller är det ingen som ger filmjölk till hunden? Jag ville gärna kolla upp det då jag har fått höra att jag ska göra det??????????? en undrande Malin :confused:

Precis som för människor, är det bra för magen. En vovve med dålig mage, mår bättre av lite a-fil.

Jag ger A-fil både till hundarna och katterna när de är lite dåliga i magen. A-filen stabiliserar bra.

Jag har även, av veterinär, blivit ordinerad filmjölk till min häst då hon var dålig i magen. Sedan tycker ju de flesta hundar att det är gott. Ha gärna i en äggula också. Det fick min ena hund när den var valp, på inrådan av uppfödaren, som "mellanmål", varje dag. Hur mycket fil man ska ge, beror dock på hur stor hunden är. Och en liten hund ska kanske inte äta en hel äggula varje dag.

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
1 997
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 893
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Misstänkt rävskabb
  • Kräkningar