Kan man få tag i ny tangent till sin lap top

Shaggy

Trådstartare
Om någon är så korkad så denna dammsuger den dammiga lap topen för hårt och råkar få med sig en av tangenterna är det då kört eller går det att få tag i nya knappar till den. Det sägs att dammsugarpåsen omedelbart efteråt åkte i tunnan och tunnan tömdes inom några timmar så obduktion av påse är omöjligt.
Frågar åt en vän :angel1:
 
Jag skulle rekommenderar din vän att höra med den som sålt datorn i första hand alternativt någon kul "datorsnickare" om man kan hitta en sådan butik i närheten som fixar datorer.

Men tja, är den några år på nacken kan det vara kört eller i alla fall lite dyrt... Har jag hört ....när någon jag känner spillde vatten över ett tangentbord så att typ tre tangenter slutade fungera....
 
Jag skulle rekommenderar din vän att höra med den som sålt datorn i första hand alternativt någon kul "datorsnickare" om man kan hitta en sådan butik i närheten som fixar datorer.

Men tja, är den några år på nacken kan det vara kört eller i alla fall lite dyrt... Har jag hört ....när någon jag känner spillde vatten över ett tangentbord så att typ tre tangenter slutade fungera....
Får försöka kolla upp det hela lite mer. Ser milt utryckt rätt fånigt ut. Som tur är en tangent som inte brukas särskilt ofta (Alt)
 
Får försöka kolla upp det hela lite mer. Ser milt utryckt rätt fånigt ut. Som tur är en tangent som inte brukas särskilt ofta (Alt)
Man borde väl kunna knycka en likvärdig från någon annan kanske?

Nu är tangentbordet jag använder nu inte till en laptop utan ett vanligt så det är nog skillnad, men där kan man ju ta av tangenterna och en av dem på sifforsidan (mminustecknet) råkade trilla av en gång, minns inte hur nu, och jag ser så pissigt att jag inte ens kan lista ut hur jag sätter dit den igen, så jag la den ovanpå.... går att trycka på tangenten :D

Fungerar det att trycka på din? Man kanske kan bygga en egen tangent med en kartong och placera tills du hittat en ny?
 
Det går att trycka på min och som sagt är det Alt så den används extremt sparsamt. Är mest en estetisk grej. Hade det varit typ S hade det ju varit ett problem rent funktionellt också
 
Om någon är så korkad så denna dammsuger den dammiga lap topen för hårt och råkar få med sig en av tangenterna är det då kört eller går det att få tag i nya knappar till den. Det sägs att dammsugarpåsen omedelbart efteråt åkte i tunnan och tunnan tömdes inom några timmar så obduktion av påse är omöjligt.
Frågar åt en vän :angel1:
Ofta har de drivor av gamla reservdelslaptops på laptoplagningsfirmor, har man lite flyt så finns nån med rätt sorts tangenter. Brukar inte bli särskilt dyrt och borde räcka att först ta foto och notera modell.

Min förra jobblaptop fick sådär hälften av tangenterna bortrivna av en katt som tyckte att det var bästa leksaken nånsin och alla utom tre gick att återmontera. De tre sista var skadade i infästningen och fick tejpas på ovanpå bara…..
 
Ofta har de drivor av gamla reservdelslaptops på laptoplagningsfirmor, har man lite flyt så finns nån med rätt sorts tangenter. Brukar inte bli särskilt dyrt och borde räcka att först ta foto och notera modell.

Min förra jobblaptop fick sådär hälften av tangenterna bortrivna av en katt som tyckte att det var bästa leksaken nånsin och alla utom tre gick att återmontera. De tre sista var skadade i infästningen och fick tejpas på ovanpå bara…..
Hmm kanske kan var en idé vet bara in om det finns sådana i det här området. Tyvärr får man ju inte ägna sig åt återvinning på ÅVCn för då hade nog problemet enkelt varit löst
 
Ofta har de drivor av gamla reservdelslaptops på laptoplagningsfirmor, har man lite flyt så finns nån med rätt sorts tangenter. Brukar inte bli särskilt dyrt och borde räcka att först ta foto och notera modell.

Min förra jobblaptop fick sådär hälften av tangenterna bortrivna av en katt som tyckte att det var bästa leksaken nånsin och alla utom tre gick att återmontera. De tre sista var skadade i infästningen och fick tejpas på ovanpå bara…..

Intressant det där vad katter bestämmer sig för är roliga att leka med. Spelar ingen roll hur många dyra kattleksaker man inköper och som producenter svär sig blå att den är oemotståndlig för allla katter. Sween aunt fanny.
 
Jag blev av med 1-2 tangenter på en tidigare laptop jag hade och brydde mig inte så mycket om att de saknades. Men när jag lämnade in den för annat (hårddisken kraschade totalt inom garantitid) så fick jag tillbaka den med alla tangenter, så någonstans dit den skickades hade de extra tangenter
 
Det går att trycka på min och som sagt är det Alt så den används extremt sparsamt. Är mest en estetisk grej. Hade det varit typ S hade det ju varit ett problem rent funktionellt också

Ingen tråd är komplett utan råd som inte efterfrågats och som siktar in sig på ett område ts uttalat att hen är ointresserad av. Så här kommer det: Fixa knappen och lär dig lite kortkommandon. Väldigt praktiskt. AltF4 Alt+tab och Alt+d till exempel.
 
Om någon är så korkad så denna dammsuger den dammiga lap topen för hårt och råkar få med sig en av tangenterna är det då kört eller går det att få tag i nya knappar till den. Det sägs att dammsugarpåsen omedelbart efteråt åkte i tunnan och tunnan tömdes inom några timmar så obduktion av påse är omöjligt.
Frågar åt en vän :angel1:
Din vän borta använda en Swiffer dammvippa till tangentbord och skärm istället. Funkar MYCKET bättre än dammsugare :) ! (Och äter inte heller tangenter... ;) )
 
Din vän borta använda en Swiffer dammvippa till tangentbord och skärm istället. Funkar MYCKET bättre än dammsugare :) ! (Och äter inte heller tangenter... ;) )
Min "vän" ansåg att datorn var så dammig så det var direkt olämpligt att riskera att vispa in något av dammet som inte redan hamnat där in i den. För övrigt säger min "väns" dammsugare att den vill äta tangenter och att det är dess rätt som fri tänkande dammsugare att göra så då och då ;)
 
Min "vän" ansåg att datorn var så dammig så det var direkt olämpligt att riskera att vispa in något av dammet som inte redan hamnat där in i den. För övrigt säger min "väns" dammsugare att den vill äta tangenter och att det är dess rätt som fri tänkande dammsugare att göra så då och då ;)
Vad är väl ett par tangenter. Din vän har tur som inte har katter som gillar alla tangenter. Det tar ganska lång tid att montera dem igen.
 
Vad är väl ett par tangenter. Din vän har tur som inte har katter som gillar alla tangenter. Det tar ganska lång tid att montera dem igen.
Eller sätter klor under och lyfter katten, flyger den trasig tagenten iväg :meh:


Blev helbyte av tagentbord, lyckas få på garanti på nått sätt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp