Bukefalos 28 år!

Dagens naturupplevelse

Vi har 5 rävungar som envisas med att hålla till på 80-vägen utanför jobbet på sen kväll/ natt. Oerhört söta men att dom inte är döda allihop är ett under. Flera gånger har vi trott att någon strukit med, dom ligger ihoprullade mitt på vägen, men då vi har stannat för att kolla så har dom rest på sig och gått iväg.
 
Åh jag älskar också att vakna till gravändernas snattrande och smattrande, det är ett av mina bästa vårtecken de där dagarna i april - maj när de brukar sitta och morgonprata på taket till min loge. Så ståtliga fåglar!

Visa bifogad fil 145418
Alla våra är åter 6st, tyvärr syn se bara på våren sen verkar de sprida ut sig i området. Eller så är det så att var ankdamm (hage) torkar och maten inte blir lika bra.
 
Alla våra är åter 6st, tyvärr syn se bara på våren sen verkar de sprida ut sig i området. Eller så är det så att var ankdamm (hage) torkar och maten inte blir lika bra.
Ja det är samma hos mig, log- och stalltaket verkar vara en schysst ljugarbänk där de hänger och pratar ihop sig några veckor på vår-/försommarmorgnarna (det är i princip bara då jag ser dem) innan de drar vidare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 415
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 859
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp