Bukefalos arkiv
Bukefalos
Tillbaka till Bukefalos
Diskussion-98 | Underforumet

Returer(täcken) till HÖÖKS.....


Innehåll
Returer(täcken) till HÖÖKS....., Sanna ox, 19:16:42, 98-10-24
Ingdams, george, 20:11:49, 98-10-29, (#1)
Jag ringde HÖÖKS...., Sanna ox, 22:35:35, 98-10-29, (#2)
Hööks..., emma, 12:00:42, 98-10-30, (#3)
Täcke, Cec, 08:27:02, 98-10-31, (#4)


Returer(täcken) till HÖÖKS.....
Hej alla!
Läste inläggen under "vattentäta täcken- skitsnack" och förvånades över hur generöst HÖÖKS hanterade returen i de fallen(vilket jag alltså tycker är helt rätt).
I år beställde jag två nya ThermoMaster från HÖÖKS, och i samråd med tjejen som expidierade mig så köpte jag en storlek mindre än vad mina drar i vanliga fall(eftersom ThermoMaster Täcket jag köpte året innan var så otroligt mycket för stort).
Paketet kom, och jag provade det ena täcket vilket visade sig vara alldeles för litet.
Hästen jag provade på var ren, torr och borstad.
Vi röstade av täcket packade ner det och returnerade båda (med önskemål om större storlek).
I går kom ett nytt paket. I dag öppnade jag det, och döm om min förvåning när det bara fanns ett täcke i lådan!
Det andra(det prövade förmodar jag)skulle skickas tillbaka till mig senare för att det var SMUTSIGT!!!
Jag fick alltså inte returnera det prövade täcket(jag antar att det fortfarande fanns några hår kvar på det...), medans andra fick returnera ANVÄNDA täcken!(som sagt, jag tycker det är helt rätt).
Är det inte konstigt?
Vad tycker ni, ska vi som handlar på postorder handla helt på "vinst och förlust"?
Ska man inte ha rätt att pröva storlekarna?
Jag har varigt kund hos HÖÖKS så länge jag kan minnas,köpt flera dyra saker genom dem som läderstövlar, skyddsväst och täcken, men om jag inte får byta täcket kommer jag att i fortsättningen bara handla av Horse Life(mycket bra).
Så...vad tycker ni andra?
Har någon mer än jag blivit bemött så här?
Mvh;
Sanna
Av Sanna ox
Kl. 19:16:42, 98-10-24

Upp

1. Ingdams
Jag har inte råkat ut för detta hos Hööks, men Ingdams. Beställde ett bet som dök upp efter 10 MÅNADER. Detta var inte likadant som det jag beställde. Returnerar kostar 30kr får en check från Unibank i Danmark som i sin tur kostar 30kr att lösa in i Svensk bank. Så med denna långa leverans tid!! får jag dessutom inte tillbaka de pengar jag lagt ut........Gå inte med på sådana här saker utan ta kontakt med företagen och vidare till konsumentsombudmannen om inget händer. Kunden har alltid rätt........
Av george
Kl. 20:11:49, 98-10-29

Upp

2. Jag ringde HÖÖKS....
.....men de ändrade sig inte, jag får försöka sälja täcket privat.
Jag blev rätt besvikna på Hööks, eftersom jag handlat mycket av dem, och även har konto där.
Så, jag sa upp kontot och kommer att handla på andra ställen i fortsättningen.....
Ska kanske understryka att varken jag eller tjejen som expidierade mig var otrevliga- det är ju inte hennes fel, hon har ju sina ordeer uppifrån.
Så Ingdams är ingen hit att handla av?
Någon som handlat av CAM Equestrian eller Eriks ridshop?
Mvh;
Sanna
Av Sanna ox
Kl. 22:35:35, 98-10-29

Upp

3. Hööks...
Apropå Hööks, så ansökte jag om ett konto där för ett tag sedan, med en kreditgräns på 3000 kr. Jag har en årsinkomst på 250 000, på kreditupplysningen står det att jag tjänade 275 000 förra taxeringsåret. Jag har inga betalningsanmärkningar. Mina skulder uppgår till ett sparbankslån på ca 60 000 kr. Gissa om jag blev förvånad när min kontoansökan avslogs. Jag ringde till Hööks,hon som svarade visste inte så mycket om sånt, och dom jag kunde prata med satt i nåt möte, men hon trodde att det kunde bero på min ålder. Jag är 23 år och har haft jobb i tre år. Till slut, efter flera påringningar fick jag tala med VDn. Han lovade att kolla upp det, och ringde sedan upp mig och sa att " Ja, det finns ju egentligen ingen orsak till at du inte skulle få kredit, så vi skickar ett godkännande nu"!!! Vadå?! Vill dom ha kunder eller vill dom det inte? Konstigt!
Av emma
Kl. 12:00:42, 98-10-30

Upp

4. Täcke
Min kompis köpte ett täcke på Hööks, sen provade hon det på hästen som skulle ha det. Alldeles för litet! Eftersom hästen i fråga fällde jättemycket tog hon hem täcket och rengjorde det med "hårroller", men när hon kom till Hööks sa de att det var för smutsigt. Då tog hon hem det igen och gorde det ännu renare, och då fick hon byta.
Av Cec
Kl. 08:27:02, 98-10-31

Upp
Copyright © Shero, Gunnar Eriksson.